8 fakta

Jag säger bara trött, trött, trött. Jag har jobbat på tok för mycket denna veckan eftersom vi har börjat ha extraöppet inför jul i butiken, så räkna med att bloggningen kommer gå lite på halvfart i en månad framåt nu. Men, jag har blivit utmanad av gulliga Jenny att skriva 8 fakta om sej själv, så det kan jag väl bjuda på  Kul!

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
- den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor
- i slutet av inlägget skriver du namnet på och länkar till de 8 personer som du, i din tur, utmanar"


1. Jag är en extrem "period-människa". Det vill säga att när jag fastnat för något (t ex en klädstil, mat, träning, kille etc) så kör jag det fullt ut ett tag men tröttnar sen snabbt, jag kan liksom inte göra något lagom. Som till exempel just nu så tränar jag endast spinning, ingen annan typ av träning. Och jag har ätit exakt samma frukost (två fullkorns-äggmackor och chailatte) varenda dag nu i säkert en månad, men kommer antagligen att tröttna på det snart också.

2. Jag har blivit utskälld av Bert Karlsson när jag jobbade åt honom. Jag kan säga som så att jag tycker han är en väldigt otrevlig person och kan inte förstå hur han kan vara så "folkkär".

3. Jag har ett extremt bra fotografiskt minne, och har på så sätt nästan alltid fått full pott på faktaprov och glostest i skolan.

4. Jag brukar låtsas att jag är skitdålig på att ljuga, men är jätteduktig på det i egentligen, på så sätt tror många (läs mamma och pappa hehe) att jag aldrig ljuger, eftersom de tror att jag inte kan det.

5. Jag och min lillasyster som är sju år yngre får ofta frågan om vi är tvillingar, alltså tyder det på att jag ser ut som en trettonåring eller?

6. Jag skäms lite för min konstiga humor, vilken är den att jag tycker det är skitkul när folk ramlar (kan sitta och garva ihjäl mej för mig själv när jag tänker tillbaka på när någon ramlat)! Helt sjukt.

7. Jag gråter jättelätt åt filmer, dokumentärer, andras olyckor mm, men däremot inte när jag tycker synd om mig själv. Senast jag grät var igår då jag tittade på detta klippet. En riktig glädjehistoria, man blir så glad för honom!

8. Jag har aldrig nånsin haft huvudvärk, vet inte ens hur det känns att ha det. Däremot blöder jag näsblod väldigt ofta, oftast när jag är stressad eller har sovit för lite.

Alla som vill är utmanade!

Också måste jag ju få visa en grymt snygg bild också på allas våran fancy Mary-Kate (vill ha hennes hår!):


image659

Kommentera
Postat av: Jenny W

Kul att du antog utmaningen! Jag är också verkligen period-människa, kul att det finns flera av oss! "Ärt-bilden" ska jag absolut lägga upp, det lovar jag! Har det inte här av nån anledning, men ska fixa den när jag är hos föräldrarna i jul! Ja, Mary-Kate hade verkligen fint hår där! Hon har fått till en mycket finare, naturligare färg nu. Tyckte inte riktigt om när hon precis blonderat det och det var typ gul/vitt och såg allmänt trashigt ut. Men nu är hon superfin! Hoppas du haft en bra helg! Kram!/Jenny

Postat av: Linnea

Hata Bert Karlsson.

2007-11-26 @ 13:46:48
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: sandra

jenny: vad roligt att få se ärtbilden! jag vet: mary-kate har skitsnyggt hår nu :)

linea: haha, ja gör det!han är inget snäll alls.

2007-11-26 @ 21:24:15
URL: http://propert.blogg.se
Postat av: Tina

Kul lista!
Och bilden var verkligen snygg!

2007-11-29 @ 10:20:39
URL: http://cityligths.tjejsajten.se
Postat av: sorbonne

Vilken underbar lista :) Jag är också en period-människa, roligt när det varar men jobbigt när man helt plötsligt byter.

2007-12-06 @ 13:30:36
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback