Stilikon


Ibland när inspirationen tryter, både vad gäller kläder och utseende, brukar jag googla bilder på gamla stilikoner. Idag googlade jag Brigitte Bardot, och fann mycket inspiration, framförallt till sommaren eftersom hon alltid såg så sommarfräsch ut med sitt blonda hår.

168587-165  168587-165

Den första bilden fastnade jag för därför att jag föredrar enkelhet. Jag tycker verkligen inte det är snyggt med för mycket prål, eller för mycket färg på mej. På andra kan det vara hur snyggt som helst, men jag passar inte i det. Nej, diskret och stilfullt ska det vara. Ett enkelt diskret smycke, ett vitt linne och en slarvigt uppsatt frisyr, som på bilden, kan mycket väl räcka på sommaren för att det ska vara en lyckad outfit. Lägg också märke till hur hon bara markerar ögonen i sin sminkning, huuur snyggt och rockchict som helst.

Bild nummer två fastnade jag för därför att den är så cool på något sätt. Jag gillar bilder där det händer något, oftast är det de bilder jag finner mest inspiration i, där man ser sammanhanget och hur snygg en viss klädsel blir i en viss situation. Som på denna bilden då det ser ut som att hon bara har en vanlig slapp, svart t-shirt (eller klänning), ett litet smycke och rufsigt hår. Mycket, mycket snyggt.

Kommentera
Postat av: Jenny W

Håller med om allt i inlägget! Hon har snygg stil!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback