Framtidsfunderingar

Jag vet att detta främst är en modeblogg...men nu måste jag bara skriva av mej lite. Det är så att jag har ett bra jobb nu. Bra, som i bra att tjäna pengar på till framtida resa eller studier. Men nu är det så att jag har blivit erbjuden ett annat mycket bättre jobb, som jag var på intervju på igår. Det gick mycket bra och de var imponerade av mej, så det verkar som att jag får det jobbet. Om jag vill ha det.

Det är nu det svåra kommer: det var ju inte alls detta jag ville efter studenten. Jag ville jobba max ett år, sedan plugga vidare till något bättre eller resa. Fast jag vet ännu inte vad jag vill plugga till och ingen av mina vänner har råd att resa med mej någonstans. Så vad blir kvar? Jo, att jobba och tjäna pengar. Vilket iofs är underbart då man kan shoppa det man vill, men det är ju inte jobba jag vill. Det är svårt att bli vuxen och tänka på framtiden, faktiskt. Jag trodde inte att det skulle vara några problem, att allt skulle flyta på, men nu har jag faktiskt lite framtidsångest. Vad vill jag bli egentligen? Vet man verkligen vad man vill bli när man är så ung än? Kan det liksom inte bara ringa någon från någon flashig tidning och säga att de vill ha mej?! Allt skulle bli så mycket lättare om det kom ett supererbjudande så att jag slipper ta tag i mitt liv, och bestämma mej för vad jag vill satsa på. Skämt åsido, men det finns mycket som tål att fundera på.

Nu ska jag käka frukost. Ha en bra dag.

Kommentera
Postat av: fröken Främling

tänk bara på att planer ändras, man måste inte alls följa allting som man planerat. ibland blir det till och med värre då, chansa lite :)

Postat av: sandra

fröken främling: tack,det värmde. ska försöka att inte grubbla så mkt utan våga chansa lite här i livet som du säger.ha det bra!

2007-03-29 @ 08:35:15
URL: http://propert.blogg.se
Postat av: Mirre

jag tycker du kan börja på det nya jobbet då du ändp inte vet exakt vad du vill göra! du kan ju kolla runt på utbildnigar och se efter vad som lockar mest..finns då ootroligt mycket att välja på. det mäkte jag när jag skulle söka. lycka till :)

2007-03-29 @ 13:51:22
URL: http://fabthings.blogg.se
Postat av: sandra

mirre: tack!men jag tror att jag ändå ska tacka nej till det jobbet.min magkänsla säger så :)

2007-03-29 @ 20:29:42
URL: http://propert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback