Semlor, semlor...

Idag är det fettisdagen som många kanske redan vet. Jag har inte ätit någon semla idag. Jag blev erbjuden på jobbet, men det var så tidigt på dagen så jag tog ingen. Jag vill ha en nu istället! Blir så himla läskad av alla bloggare som skriver om dom. Dessutom är jag extra hungrig eftersom jag tappade några kilon förra veckan då jag var sjuk i lunginflammation... Jag vill ha ha ha en semla! Nu.

168587-64












Fast om jag tänker efter, så egentligen är jag faktiskt inte så mycket för semlor. Bröd och massa grädde, hur gott är det egentligen? Jag tror snarare att det är sockret och fettet i semlan som på något sätt lurar min hjärna att det är gott. Nej, jag är mer för choklad faktiskt... Jag  ÄLSKAR choklad (speciellt en gång i månaden). Jag och mina vänner tycker om det så mycket att vi infört "den internationella chokladdagen". Just nu kommer jag inte riktigt ihåg vilket datum, men någon gång i november. Den dagen är iallafall värd att fira. Det är tusen gånger godare än semledagen!

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback