Nystart i garderoben

Nu har jag bestämt mej för en sak, och genom att skriva det här i bloggen kan jag inte fuska. Jag ska försöka att rannsaka mej själv och min egna stil och skaffa en riktig garderob. Inte en sådan garderob jag har nu där nästan mer än hälften av alla kläder är ogenomtänkta impulsköp.

Jag ska från och med nu stanna upp och tänka efter vad det är jag vill ha för stil och vilka köp jag ska göra för att få en så snygg och genomtänkt garderob som möjligt, där det är lätt att matcha det flesta av kläderna med varandra. Visst kan jag göra impulsköp lite då och då, men från och med nu ska jag iallafall tänka efter noga innan jag köper något och kanske vänta några dagar för att se om jag fortfarande verkligen vill ha det jag sett i någon affär.

Den stil jag ska hålla mej till och som känns jag är enkelt - bohemchict - med rocktouche. Dessa tre stilar ska jag hålla mej till då jag shoppar.

För att få en "fullbordad" garderob just nu behöver jag investera i:
> Nätt, svart skinnjacka. Ungefär som den
här.
> Klassiska vita converse. Därför att de ger attityd till de flesta outfits.
> Slappa t-shirts. Eventuellt en med ett snyggt tryck på, är lite sugen på denna.
> Snygg sandal. Det ska vara lite jesus-sandal över dem för att få en sjysst sommar-look.
> En kort rak svart kjol,  att ha till en enkel instoppad t-shirt.
> Svart lackväska möjligen.  Är egentligen inte så nödvändigt men...

Jag kommer säkert att vilja utöka denna listan om ett tag, men just nu känns dessa fyra grejor viktigast. Wish me luck i min nya jakt (nice rim hehe...) !

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback